Alla inlägg under maj 2008

Av TessanPrinsessan - 18 maj 2008 22:09

Idag har jag haft ett enda stort leende på mina läppar.. Igår jobbade jag på dagen och sen på kvällen firade vi två kollegor som fyller jämt.. Jag kan säga att det är en av de roligaste kvällar någonsin i mitt liv - schwenigt sjukt jävla galet och urkul var det, och att gå in på detaljer i skrift kan inte återge upplevelsen men..


Tävlingarna med Ida (en vän/kollega) som lekledare är alltid roliga, och kvällens citat som kommer bli ett permanent uttryck för mig är när motståndarlaget under "så ska det låta tävlingen" får upp ordet "roller"(från låten "Högt över havet" när Arja sjugen "Spelar alla roller så bra") och drar igång "rolling on the river" fast de sjunger "roller on the river" och menar det på fullaste allvar att det är den rätta versionen.. Jag pissande nästan på mig av skratt - för när man inte har förmågan att bryta tankebanan utan bara kör på och dessutom tror sig själv no matter what.. Är man full! Och det var vi. Redigt berusade och det var en dimma som gick i lyckans tecken.

Vi körde bl a singstar.. Idag har jag så ont i halsen att jag seriöst undrar om jag svalde micken igår? Någon som vet? Någon som saknar en mick??


Med senaste tidens prövningar så var kvällen igår precis vad jag behövde, och den fick mig att verkligen inse dels hur viktiga mina vänner är för mig, för jag kan säga att mina kollegor är mina vänner, men också att jag tänker inte fälla en tår till för den som spelat falskspel och krossat mitt hjärta, han har fått ta alldelens för mycket av mig och nu är det no more. De kramar, skratt, dialoger och allt annat som vi delade igår gav mig styrka att stå på mina ben igen, det gav mig gnistan tillbaka, och jag kände att jag tyckte om den jag är nu, och jag tror minsann att mina vänner tycker om mig också ;) :) och det är skönt att ha vänner så nära, när jag också har några nära vänner som geografiskt är så långt borta.


Jordin Sparks album är riktigt bra - klart värt en investering.


Nu säger gammkroppen att det är dags att fluffa kudden ..


Nattpussar till folket!


Ps Ledsen att ni ska behöva se fanskapet Bush i klippet..



 

Av TessanPrinsessan - 3 maj 2008 23:39

Han är så jävla brutalt rätt på..


Till min "svägis" Anna - Här har du dialekten! Kanske bättre att lyssna på detta än min förklaring/beskrivning av dialekten här, att i västerbotten säger de unga "erschle" istället för som i norrbotten "arschle" ..


Av TessanPrinsessan - 3 maj 2008 23:32

"Han kom aldrig ut...."



Av TessanPrinsessan - 3 maj 2008 23:13

Fifan det här ju bland det roligaste som någonsin gjorts! Hela deras koncept.. Jag skrattar så jag grinar - lyckopiller i etern, i rutan, i datorn.. Ett alternativ till lycka på burk i form av lyxig chokladglass - helt klart.

Favorit karaktärerna är Livscoachen Peter, Patrik från Pite´ och Job...


Skrattar massor åt min kära kollega Patriks kommentar i inlägget före.. Jag hade inte gjort den kopplingen själv att jag är "Tyrannosaurien".. Tyrann möjligtvis, och om det nu skulle vara så att min högra är ur funktion så har jag ju en vänster ;P Annars får man väl be om ett "hederligt handjobb" av någon *Garvar rått*


Dax att träffa kudden med huvudet och vila min onda arm!


Nattipussar till folket :D









Ovido - Quiz & Flashcards