Alla inlägg under november 2008

Av TessanPrinsessan - 30 november 2008 23:25

En sak har min pappa lärt mig trots att han i övrigt inte fungerar riktigt som man bör göra som människa.

Att sanningen kommer ALLTID fram,förr eller senare.. Och jag säger inte emot för hitintills har det stämt för mig i mitt liv.

Det är som de brukar säga "It will bite you in the ass".


Så ska jag läxa upp lögnare? Nixpix inte ikväll - för jag vet att de har snart har en vasstandad käft som vägrar släppa greppet om deras rövar.


Nu ni ska häxan surtant sova! Gnatt!


http://www.youtube.com/watch?v=FKXm3Qg7sBo



Av TessanPrinsessan - 30 november 2008 23:14

Han har det.. Jomenvisst. Och han provocerar jajjamen.. Men det svänger och vem kan inte flina åt frasen "face down, ass up"..



Av TessanPrinsessan - 30 november 2008 23:01

Ja vad fan ska jag skriva?

Jag dör av skratt!! Så jävla dåligt - OBS inget för den kräsmagade..



Av TessanPrinsessan - 30 november 2008 22:42

Åh så mysigt det är med alla stjärnor och stakar(hepp hepp ;p) som gnistrar och glimmar.. Jobbat hela helgen och vi har myst på där med, igår var det så där lagom kallt ute runt minus 14 grader på morgonen, snön knarrade under skorna och det nöp till rätt ordentligt i näsan när man drog in den kalla luften som är torr och klar. Men säg den lycka som varar för evigt, idag har det varit runt nollgradigt och snöblandat regn! Vill bara skrika: NÖÖÖÖÖÖÖÖÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄEEEEEIIIIJJJJJ!!! (Nej för den som inte fattar) jag vill ha snö och minusgrader gaddammit!


Hinkar actimel som en egenstudie för att se om jag kan hålla magsjukan och annan skit som härjar runt i min närhet stången - håll tummen för det, annars ska jag spy i klagobrevet till actimels tillverkare och skriva att jag bifogar bevis på att det inte fungerar!


Vad mer kan jag säga.. Jag är trött efter en dryg 66timmars vecka på jobbet, jag längtar efter mina barn, jag vill vara frisk fast jag blir hellre sjuk nu än till jul om jag blir det alls.. Allt kommer bli bra, allt kommer att reda sig till sist, en dag i taget, jag närmar mig nuet, hörde t o m både fågelkvitter och regn som smattrade mot plåttaket till busshållplatsen där jag väntade på bussen när jag skulle hem från jobbet..


Jag och min kollega Patsy pratade nostalgi idag, musiknostalgi..Här kommer en låt att.. Ptjaa headbanga till om man så vill..Jag ler mest och skrattar lite. Grym video!


Trevlig 1a advent på er!



Av TessanPrinsessan - 28 november 2008 11:47

Loggar in på bloggen, klickar på skriv inkägg, stirrar på skärmen, loggar ut igen.. Jag har egentligen alltid något att skriva om men ibland bara infinner sig inte lusten och då är det kört.

Många tankar och känslor snurrar inom mig..Insåg att eftersom mina föräldrar är så "skröpliga" nu är det som att inte ha några föräldrar kvar, inte för att deras insats varit speciellt god under min uppväxt men de har dock funnits där och ibland har även de glimmat.. Jag kommer aldrig mer att kunna ha ett långt samtal med mamma då hennes tal efter stroken inte har kommit tillbaka, jag ser att hon tänker och vill få ut en massa och det som kommer ut är enstaka ord och det är inte alltid ens rätt ord, hon har många frågor som hon aldrig kommer att få svar på för att hon inte kan ställa dem och vi i hennes omgivning förstår henne inte. Jag tycker att det är grymt, och jag tänker på hur det skulle vara för mig om jag var i hennes situation - jag skulle bli så under isen om jag inte kunde prata med mina barn, eller ha någon alternativ kommunikation åtminstone.


Måste duscha nu, jobbet kallar - heeeeeeeeela helgen.

Ha en mysig 1a advent om jag inte orkar blogga på söndag efter 14 timmar på jobbet.


Drick glögga nu för bövelen!



Av TessanPrinsessan - 19 november 2008 22:31

Det händer saker på jobbet, vi står inför nya mål och utmaningar, det känns spännande. Vet att det kommer bli jobbigt för så är det med all förändring i början, men vi är just nu en bra grupp så det känns ändå hanterbart.

Sen är smekmånadsfasen över och full rollsökning pågår - intressant att skåda må jag säga.


Det börjar bli kallt här nu och jag hoppas att det håller i sig och att vi får mer snö, roligare att vara ute då. Sjukt vackert med snötyngda träd och tystnaden som infinner sig, sen ger det fler skäl till att bada, basta, dricka glögg, tända ljus efter en promenad. Och snart är det dax för att baka lussebullarna med massor av russin, stryka julgardiner och sätta stjärnor i fönstren.. Jag älskar adventstider och jul!


Äldsta är sjuk - feber, förkyld och en lättare öroninflammation så han är hemma sen i tisdags, jag har jobbat iaf, om än jag har tidiga mornar så är dagpassen ändå rätt korta med sina 6 timmar och vi har telefonkontakt samt att imorgon kommer hans far att vara med honom en del av tiden så det funkar.


Känns som att jag är rätt sluten just nu, jag har ingen ork eller lust till att vända min insida och visa den utåt - det ska man ju inte göra hela tiden heller så det är i sin ordning, jag följer mitt eget flöde. Och nu säger flödet att jag ska sova, joppa grufvan imorrn!


http://www.youtube.com/watch?v=4-5KC2nm9HE



Av TessanPrinsessan - 19 november 2008 11:50

När jag var yngre ville jag inte bara dansa hela nätterna - jag ville vara DJ!

Älskar musik, älskar dans, och att få vräka ut musik som får andra att röja lös på dansgolvet vore ju som grädden på moset! Egentligen vill jag det fortfarande men..Jag är kass på att förverkliga vissa drömmar.

Nåväl jag får ju DJ:a er i min blogg - like it or not.


Lady GaGa strikes again! Fett.




Kom igen nu då, släpp lös arslet - Jag vet att du kan!






Av TessanPrinsessan - 16 november 2008 22:28

Gillar hennes senaste album - A LOT!


Och vinnaren är.......................



Ovido - Quiz & Flashcards