Alla inlägg under juni 2008

Av TessanPrinsessan - 22 juni 2008 13:18

Jorå.. Så är det idag.. Jag känner mig lika dryg som "Nya YES" - Dock inte lika effektiv på att lösa upp fett :./ Fan pröva ju duscha med skiten och inte försvann ett enda uns fett från kroppen.. Ska reklamera flaskan och stämma företaget och blir rik.. Skitrik på kuppen ;P Eller hur? Så funkar det ju.. Jomenvisst.


Älskar serien Scrubs.. Dock gäller "No scrubs" för mig ;) I´m 2 good 4 u..


Ta det med en hink salt vettja!



Av TessanPrinsessan - 9 juni 2008 23:04

...Just det... Scream..



Av TessanPrinsessan - 8 juni 2008 15:06

Den här texten känns som min..


Who´s that girl by Robyn

Good girls are pretty like all the time
I'm just pretty some of the time
(yeah)
Good girls are happy and satisfied
I won't stop asking until i die
(noooOOo)

I just can't deal with the rules
I can't take the pressure
It's got me saying Ooo yeah

Who's that girl? That you dream of
Who's that girl? That you think you love
Who's that girl? Well I'm nothing like her
I know there's no such girl
I swear I can't take the pressure
Who's that girl?

Good girls don't say no or ask you why
I won't let you love me, until
you really try (oh no)
Good girls are sexy like every day
I'm only sexy when I say it's ok

I just can't deal with the rules
I can't take the pressure
It's got me saying Ooo yeah


Who's that girl? That you dream of
Who's that girl? That you think you love
Who's that girl? What if I'm not like her
I know there's no such girl
I swear I can't take the pressure
Who's that girl?

Let's play a game that you never tried
You be the girl and I'll be the guy
Let's pretend everything has changed
and then would you love me any different

I just can't deal with the rules
I can't take the pressure (oh no)
Who's that girl?

Who's that girl? That you dream of
Who's that girl? That you think you love
Who's that girl? What if I'm nothing like her
I know there's no such girl
I swear I can't take the pressure
Who's that girl?
Who's that girl?

Av TessanPrinsessan - 8 juni 2008 14:08

Apropå sjuk film.. Team America World police.. Say no more.. =D


Tillägnar ledmotivet till min gravida syster och hennes snubbe.. Lyssna och njut! Haha..




Av TessanPrinsessan - 6 juni 2008 11:18

Jag tänker ofta på kön, könsroller, manligt/kvinnligt.. Och mest tänker jag på att alla är vi människor och finner det både intressant och skrämmande att en sådan sak som KÖN spelar roll. Nu kan det låta som att jag är en bitterfitta, überfemenist osv och jag vill hävda att så är inte fallet. För att sätta titlar eller benämna sig i detta fall mig som något av dessa medför fördomar för alla vet vi hur en bitterfitta är, för att inte tala om en mansgris, eller en.. Ptja you name it. Vi människor är så duktiga på att "facka" andra, och oss själva. "Jag är inte sånn" "hon är en typisk diva" "han är så mjuk för att vara man - han måste vara bög"

Och det är svårt att låta bli "fackandet" och jag är rätt övertygad om att det är våra hjärnor som lurar oss att göra det. För det värsta hjärnan vet - är att INTE veta. Den jobbar på högvarv när den blir oviss och vill "facka". Hjärnan vill alltid göra som den alltid gjort också - så om jag går till kylen efter varje middag fast jag nyss har ätit så måste jag bli högst medveten om detta för att kunna bryta beteendet, och man kan ju tycka att det är lätt när man vet att man gör det, men det blir en kamp. Fucking hjärnan är vår/min fiende, jag måste vara smartare än min hjärna.

Men åter till kön.. Hur kan det komma sig att idag 2008 har vi inte kommit längre.. Att kvinnor generellt sett tjänar mindre än män, att kvinnor får sämre vård än män, att det är sådan majoritet både inom vårdyrken och industri.. I just don´t get it. En vän jag hade under gymnasietiden hade siktet inställt på att bli officer. Jag tyckte att det passade henne som handen i handsken, men jag såg massor med faror, fällor och undrade vilken bakdörr hon hade i åtanke om saker skulle skita sig, ifall hon under sin värnplikt skulle knäckas av taskiga befäl och plutonpolare.. Hon tittade frågande på mig och sa: "För mig behövs ingen bakdörr, för mig finns endast målet att bli officer" Och det är hon idag. Hon förutsatte att hon skulle bli mött, bedömd och accepterad för den MÄNNISKA hon är, inte för hennes kön. Medan jag både förutsatte att män i armén inte kan se annat än kön i den frågan och fördomsfullt också tänkte att de skulle jävlas med henne. För när vi skalar av alla våra skal så är det ju dit vi kommer.. Att vi är människor och inte enbart ett kön.

Sen den eviga tävlan om vilket kön som är det starkare, bättre och så vidare är ju mest humor.. Vi vet ju att det föds fler pojkar för att det är moder naturs sätt att kompensera att de är det svagare könet, för pojkar klarar sig sämre än tjejer. HA! ;P


Spik i foten - kommer jag någonsin bli klok på detta? =-0


Klicketiklick ---> http://www.youtube.com/watch?v=YFRuUJR4LPI





Av TessanPrinsessan - 4 juni 2008 11:07

Fifan vad skön hon är här... Garvar ju så tårarna rinner..En annan skulle ju en mörk vinternatt smyga ut för att kasta den väl paketerad långt ner i något sopkärl.. Eller skulle man trycka fast den i batteriholken så den sticker ut ur luckan kanske.. Vore mer humor över det. Tänker genast på Wilmer X låt "teknikens under" och frasen "kärlek finns på batteri" =-D



Ps Bara rubriken känns jobbig va storebror? ;P MWAHAHAHA


Dildos till folket!!!





Av TessanPrinsessan - 1 juni 2008 13:12

Börjar bara skratta när jag tänker på möhippan för min yngsta lillasyster vi hade i fredags.. Planerna har pågått i någon månad, hon hade inte en endaste aning om att det ens skulle bli en möhippa. Så torsdagkväll kom min mellan lillasyster och hämtade mig från jobbet, sov över ute hos henne och efter att hon lämnat sin lillskrutt på förskolan fredagmorgon så tryckte vi i oss frukost innan vi packade in oss i bilen och drog på vår roadtrip 30mil norröver för att härja med vår lillasyrra. Kom fram vid 12 snåret, hann dricka lite kaffe, prata med storebror och svägis innan lillsyrran skulle hämtas, under tiden hade även hennes bästa kompis anlänt till broders och svägis hus där vi skulle starta upp med lunch och alkohol.. Broder drog och hämtade lillsyrran, en officiella anledningen var att de skulle titta på porslin för bröllopsmiddagen, broder skulle bara hem och byta kläder först, så hon kom in, svägis sa att hon shoppat nya kläder som låg i vardagsrummet och bad lillsyrran gå dit och titta.. TAAAADAAAAA där satt vi i soffan.. Hon såg så jävla snopen ut "-Va fan gör ni här??" Det var det första hon sa.

Sen rullade allt på, cider, vin, mat, smälta att nu var det möhippa som gällde, lagomt salongsberusade (jag iaf) fick vår nyktra gravida mellansyrra köra oss till lasergame.. Sjukt roligt, jag förlorade stort, men glad ändå, det var första gången jag spelade men inte sista. Svettiga drog vi på relax och badade bubbelpool, utomhuspool och ångade i ångbastun och lite vanlig bastu. Helt galet skönt och helt hysteriskt roligt, kan inte återge detta i ord helt och hållet, men det innefattade mer alkohol, prat om sex, någon moonade från utomhuspoolen som ligger på ett tak, någon åmade (läs på gränsen till onani för att uttrycka sig fint) sig med duschen och i ångbastun tog någon initiativ till att istället klappa händer till "we will rock you" skulle vi klatcha våra arslen mot de kaklade bänkarna.. Det funkade! HAHAHAHA.. Sjukt galet men jävligt roligt.

Vi gjorde oss snyggare än snyggast, svägis fixade på lillsyrran en slöja med tiara (bestående av en spetsgardin och leksakstiara) hon nålade fast detta så tårarna rann på lillsyrran - men vi vet ju alla att skönhet har ett pris och vill man bli fin får man lida pin ;)

Sen väntade vårt bokade bord, vi var schwenigt hungriga och hade förväntningar på maten - såklart! Menyn såg bra ut, stället hade ett hyfsat rykte men där stannar det. Åhh jag kan förbanna mig själv för att jag är en sånn diva när det gäller att gå ut och äta. Men är man uppvuxen i restaurangkök så.. Sevicen sög rätt hårt, de hade ingen struktur på arbetsfördelning, vi fick vänta lääääääääääääänge på maten, när den väl kom, kom den inte i rätt ordning, alla fick inte mat samtidigt. Jag försökte ha det trevligt med mitt underbara sällskap ändå, men tyvärr så förstör sånt strul en hel del av upplevelsen, va fan om det var drop in gäster, men vi hade bokat bord och sagt att vi hade möhippa. Nåja dagen/kvällen som helhet var jätterolig och jag vet att fortsättning följer på bröllopsfesten, och viktigast av allt, lillsyrran var nöjd, glad och överraskad! Hon och bästa polarn drog vidare ut i sommarnatten medan jag, den gravida och svägis tackade för oss.

Hoppas storebror har hämtat sig från chocken, inte lätt när vi sätter igång och pratar om sånt han av ren försvarsmekanism inte kan ta till sig, förstå att det hänt och jag tror på fullaste allvar att när orden kommer ut så blir det ett brus i hans öron ;P


Till mina systar, biologiska som själsliga (inkluderar alla på hippan, men även mina andra.. Ingen nämnd - ingen glömd)


http://www.youtube.com/watch?v=ECOAHoSSwyY



Ovido - Quiz & Flashcards