Alla inlägg under juli 2008

Av TessanPrinsessan - 31 juli 2008 23:50

Manic Street Preachers med Nina Persson.. Gillar den här låten, och faktiskt videon.


Sista låten för ikväll. God natt!


http://www.youtube.com/watch?v=QNRuRrrl-Jc&feature=related





Av TessanPrinsessan - 31 juli 2008 23:19

Vill blogga mer men som ni förstår har jag fullt upp med att ta hand om två fotbollsspelare.. Vetto fan om det någonsin kommer generera i ett slott med tinnar och torn till mig,men de mår gott av att spela och det är huvudsaken. Sen att den äldsta kom hem på världens suraste humör (trött som få) efter förlust, det var inte bara en dålig och orättvis domare utan det var också jävligt varmt, så varmt att hans vattenflaska också blev varm - "SKANDAL" var ordet. Så vad säger man som mor när man står där i oset av pastans förlovade land och ska utfodra barnen, se till att deras olika tider ska funka med allt annat som blodsocker på rätt nivå och det är svettiga fotbollsstrumpor och benskydd överallt - Jag ler, jag kramas och försöker ha fokus på det som varit bra istället för det som varit uselt men när det inte funkar så drar jag fram det röda kortet i form av en verbal direktorder: "In i duschen och kyl ner dig, kom ut när du är på bra humör igen!" Båda barnen svarar mig oftast i dessa fall (vid direkt ordergivning) idag var inget undantag, den äldsta säger "Yes Satan" och skuttar sen in i duschen. Men hey.. Det funkar i vår familj.




I´m fucking fabulous! Så det så!



Av TessanPrinsessan - 30 juli 2008 13:16

Yeah.. Whip it.. Do it.. Hehehe..


Av TessanPrinsessan - 30 juli 2008 12:03

Natten till idag sov min äldsta borta hos en kompis för första gången.. De sov i tält ute på gården, superspännande såklart. Igår när min äldsta cyklade iväg med ryggsäcken på ryggen och sovsäck på pakethållaren så tittade jag länge efter honom från balkongen. Han är snart längre än mig, han har redan större skor än mig och han har inte fyllt 11 än! Och hemmamys med morsan blir mindre och mindre viktigt, han är på väg in i världen där kompisar är det som är viktigast, vad de säger,tycker,gör, och inte minst vad de har för prylar.. Man vill inte avvika för mycket och ändå när man så småningom kliver in i puberteten på allvar så ska man hitta den man vill vara, man ska försöka hitta en inriktning på vad man vill bli, för pluggar du dig inte till tillräckligt bra betyg nu får du kämpa längre och mer för att bli det du vill sen. För att kunna ha/få valfrihet så måste du uppfylla vissa krav.. Vart ligger då valfriheten i det?  Betyg säger ju egentligen ingenting om dig som människa förutom att du antingen har läshuvud eller är bra på att slicka folk i arslet.

Hursom konstaterar jag att livet än en gång träder in i en ny fas.. Och visst hugger det lite i det ömma moders hjärtat, snart rullar vi in i frigörelseprocessen, mer och mer handlar det om att lära sig ta ansvar, lära sig för att kunna stå på egna ben.. Jag går från att vara den som har varit deras allt, den som varit dem närmast, den som burit dem både i magen och utanför (inte fan orkar jag bära dem på samma sätt längre, deras rumpor ryms inte längre i min hand som de gjorde när de var bebisar) till av vara deras "handledare". Men det är också med varm stolthet jag ser dem växa till fina killar med integritet, huvudet på skaft och ägandet av massor av humor. Frågade den äldste om han känner i kroppen att han växer, för han har växt mycket det senaste året, varpå han svarar att han har inte haft växtvärk men att han känner sig ofta trött. Jag svarar att det är naturligt och en del av växandet och det förpubertala.. Nej nej mamma svarar han med glimten i ögat och en flock rävar bakom öronen, du förstår mamma, jag bajsar mycket och sen blir jag trött! Alla som kan sin Beavis och Butt-head vet att repliken är från filmen Beavis and Butt-head do America när Beavis sitter på flygplanet och pratar med en gammal tant (I poop too much, then I get tired)

Både jag och barnen älskar dem, främst när Beavis blir Cornholio... Bara jag skriver namnet så börjar det rycka i smilbanden.


http://en.wikipedia.org/wiki/Cornholio


Den äldste droppade repliken så klockrent vid matbordet att alla började asgarva.. Och det gör man inte lika ofta när barnen är små och ska matas med mixad broccoli. Var ålder har sin tjusning, och sen är det kanske som det sägs "små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer" so be it!


Så vad ville jag ha sagt?

Jag håller på att lära mig hur jag som mamma måste släppa taget, inte det lättaste alla gånger.


Mina barn är fina, roliga och a pain in the ass ibland. Älskar dem oavsett.


Jag kommer alltid att gilla Beavis och Butt-head.


Jag är kritisk till skolans stela system.


Jag är nu skolbarns mamma, småbarnstiden är över, jag är i en annan fas i livet. Och jag gillar det.


Nix nu ska vi luncha här, packa badkläder och sen gå och bada. Imorgon drar fotbollsfestivalen igång så nu vet ni vad vi roar oss med resten av veckan.





Av TessanPrinsessan - 28 juli 2008 14:47

Dagens lista med olika teman.. En klassiker som kan bli trist MEN det kan bli riktigt bra också.. Det funderar jag på nu medan jag intar kaffe med en fryst cocosboll (så mkt godare när de är tagna från fysen)


Typ så här ba kanske den kan se ut *snurrar håret och ser lite fjortis ut*


Dagens "aj" : Jag bröt en nagel imorse när jag plattade mitt hår med plattången - ja ba liksom shit hur ska det här gå? (och ni som inte läst min blogg förr, säger jag bara en sak.. Ironi)


Dagens "usch" : Min hund gjorde det "stora" - jag ba typ liksom vägrar att plocka upp, bara sååååååå äckligt, varför måste hundar bajsa?


Dagens "yay" : Ska hänga med de andra bratsen och festa, tema är färgen rosa ;)


Mwahahaha jag har något på gång känner jag.. Känner du också?? ... ? ..? ......? nähä.. Inte det.. :-/ HA men det skiter jag i! Jag kör ändå!


Nu åter till verkligheten.. Jag måste typ ba liksom städa nu irl innan mina kids kommer, ja ba hallå personalen - var är ni när man behöver er som mest??


;P






Av TessanPrinsessan - 25 juli 2008 01:51

Klipp från en av de roligaste filmer jag sett: "Talladega Nights"

Sen säger jag god natt!



Av TessanPrinsessan - 25 juli 2008 01:27

Jag gillar dem... Bara att hon har Modesty Blase gaddad på underarmen ger ju pluspoäng, musiken är dock det viktigaste..



Av TessanPrinsessan - 25 juli 2008 00:58

Fragment ur barndom som kommer upp.. Reaktionen idag som vuxen gör att jag skulle kunna slå ihjäl honom med mina bara händer, det är tur att jag har spärrar som i sista stund tar mig tillbaka från den primitiva önskan att få känna hur hans ansikte krossas under mina nävar.. Gubbjäveln som jag mest kallar honom. Min far.

När man som barn är utelämnad till de vuxna man inte har valt så vet man ibland inte bättre förrän det har gått för långt, för lång tid, för mycket.. Visst kunde jag känna olust, visst kände jag att det kanske inte var rätt, men han hade ju alltid gjort så, och tagit på sig den masken som den tokiga galna roliga pappan, som i själva verket är en förövare och ingenting annat. Att blotta sig inför sina barn är inte okej. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli heller. Han gjorde det även inför mina kompisar som jag sällan hade hemma hos mig p g a detta och allt supande. Men jag var inte mer säker hos en del av mina vänner. En av mina närmsta vänner har en mor som när vi var runt 10 år gamla visade oss hur hon gjorde sin dåvarande kille upphetsad, vilka "trix" hon använde för att ge honom erektion.. Helt jävla galet, vilket vi någonstans inom oss förstod att det var, men vilken vuxen skulle tro på oss? vilken vuxen skulle hjälpa oss? och om vi bad om hjälp, skulle vi ju få ett helvete sen med våra föräldrar...



Ovido - Quiz & Flashcards