Alla inlägg under september 2008

Av TessanPrinsessan - 30 september 2008 21:20

Det är jag det!

Kanske en av de mest paradoxala människor som går i ett par 37:or (eller förmodligen inte men jag vill gärna tro att JAG kan vara lite speciell iaf)


Just nu släpper jag fram lite i taget, lite av min uppväxt med mina alkoholiserade föräldrar, lite av mitt vilda liv som ung vuxen, och kanske mest av mitt liv som vuxen kvinna, mamma, syster, vän, kollega..


Trots mina unga 34år så känner jag mig gammal i själen ibland. Har fått vara förälder åt mina föräldrar. Jag är väldigt mycket mamma. Jag får tänka mig för ofta för att inte vara och peta i saker som andra vuxna friska människor gör som tex mina kollegor.. Jag menar aldrig illa, det är bara sånn jag är och jag jobbar med att hålla det inom vettiga gränser. Det är nästa så att jag ibland frågar om de varit till läkaren, tagit på sig sina långkalsonger för nu är det kallt ute, och kollar om alla deras relationer är bra för dem, och det har jag ingen rätt att göra. Det är ett skadat beteende jag har.


Att växa upp utan att kunna ha tillit till att mina föräldrar ska fylla mina basbehov så som mat, kläder, sömn, känna trygghet och kärlek har gjort mig misstänksam, jag litar inte på någon fullt ut, jag har svårt att tro att människor kan tycka om mig, och att jag kan bli älskad är nästan en omöjlighet. Att känna att jag duger precis som jag är finns inte på världskartan! Jag vet att jag gör det rent intellektuellt men i mitt hjärta är det på annat vis.

Så här står jag som vuxen med ett hjärta som så många gånger är kört genom köttkvarnen och resterna slår fortfarande i mina händer, ingen annan än jag kan laga det..

Jag tycker att jag jobbat med mycket, och massor med mig själv och ändå så åker jag tillbaka till ruta 1 med jämna mellanrum.. Men det är ju så det är.. Det här så kallade livet.


Halsen gör fortfarande riktigt ont, och hostan ger inte upp ännu så nu ska jag dricka världens bästa Panodil dospulver med smak av svarta vinbär och menthol som blandas med kokat vatten. Sen är det sovatajm.


Murriga höstkramar!


http://www.youtube.com/watch?v=Hbm4G_7rGzQ



Av TessanPrinsessan - 28 september 2008 23:21

Jag säger bara en sak! FAN!

Sjuk igen - FAN!

Trött som FAN!

Dålig låt som FAN!

De skulle ha en spark på kuken, helt seriös, som FAN!

Ska sova som FAN!

Ska FAN sluta svära så jävla mycket!

FAN nu svor jag IGEN!


God JÄVLA natt på er!







Ps

Av TessanPrinsessan - 24 september 2008 23:28

Idag när jag gick och handlade (asså prepubertala barn äter ju inte lite, och då är vi ju inte ens inne i perioden som kommer om några år med två tonårs killar..Got to have a löneförhöjning då) så gick jag och Bengt Strömbro förbi varann.. Wow liksom - borde jag ha bett om en autograf? Eller är det kanske inte så att HAN borde ha bett om min?

Skulle ha sagt:"Asså Bengt, är det inte dax för dig att be om min autograf nu??"


Bjussar på en av mina favolåtar som sängfösarmusik..







Av TessanPrinsessan - 24 september 2008 23:10

But I can´t have it!!!!!!!!!!!!

Så vad kan jag säga mer än att det suger big time, typ svettig sprängfylld elefantballe. Jag är trött nu, en bra ledig dag dock med allt möjligt från långa telefonsamtal till köttbullsmiddag efter fotbollsträning, läxläsning, rensat ut bland papper - fy fan vad mkt skitpapper jag sparar, alltså inte toapapper utan "bäst-att-ha-kvar-utifall-om-att-papper" men nu är de kastade iaf, riktigt skönt att bli av med skiten. Ont i halsen, igen, inget ovanligt denna årstid och inte ovanligt med det jobb jag har heller.Actimel borde fan sponsra vår arbetsplats..Helt seriöst.

Nä ni, nu ska här sovas, hårt och brutalt. C ya.





Av TessanPrinsessan - 23 september 2008 22:36

"You don't have to love me
You don't even have to like me
But you will respect me"

kelis




http://www.youtube.com/watch?v=RklQglDZSGU&feature=related





Av TessanPrinsessan - 23 september 2008 20:49

Trafik utanför..

Inget som stör, det enda jag hör

är musik..

I mitt huvud kommer och går tankar fritt, jag hör bara musik.

Känner min puls, den blir ett med musiken.

Jag hör bara musik.

Mina ögon vilar på olika saker, jag hör olika saker.

Står framför spegeln, ser olika saker..

Jag är.


Give-me-a-reason-to-love-you...

http://www.youtube.com/watch?v=yF-GvT8Clnk&feature=related



Av TessanPrinsessan - 18 september 2008 23:38

Vad som än sägs så är det så, och människor överlag är mycket mer fixerade än de ens vill erkänna..Skulle jag åla motorhuv och dansa på biltaken, gå runt i bh och tights skulle polisen hämta mig för inlåsning, skulle bli häktad och dömd för förargelseväckande beteende.

Så det spelar ingen roll att jag är schyst, snäll, smart, kanske lite söt när jag sover, jag får ändå INTE åla huv!


http://www.youtube.com/watch?v=NzeNFHwgexY



Ovido - Quiz & Flashcards