Alla inlägg under augusti 2008

Av TessanPrinsessan - 31 augusti 2008 23:47

Vi har varit sjuka och är inte riktigt ännu på topp, därav svalt i bloggen :-/ Men.. Det kommer mera.


Nu sova, imorgon joppa gruvfan!


http://www.youtube.com/watch?v=Kaw6hfuQXQ0



Av TessanPrinsessan - 25 augusti 2008 22:09

I got a brand new attitude..

P!NK strikes again.. Så jävla bra!


Jag ogillar att vara så svag och blödig ibland. Ja jag vet att det är bra att kunna vara det, mänskligt och så men jag blir också trött på hjärta-smärta konceptet och livet-är-så-orättvist bla bla bla o s v.

Jag tror att ibland behöver man vända på steken och göra något konstruktivt av sammanbrottet, ge sig fan på vad det nu är och som nikes motto är.. "Just do it"


Lite som en hjälteslutscen där explosionen är i bakgrunden och hjälten/hjältinnans hår fladdrar inte ens till av tryckvågen på sin väg ifrån förödelsen.





Av TessanPrinsessan - 22 augusti 2008 23:33

Orkar inte blogga ikväll.. Hade ambitionen tidigare men jag blev bortbjuden på sent kvällsfika så här är jag nu, rätt trött då jag är mitt i en av mina 67 timmars veckor. Inte blev det bättre av att gubbfan (pappa) åkte in för hjärtflimmer natten från måndag till tisdag, men med lite el så var saken biff  igen, ont krut förgås inte så lätt. Men visst kommer tankar om livet och döden smygandes, och jag får panik! Jag vill hinna så mycket mer - jag lovar att jag ger döden en käftsmäll om han kommer när jag tycker att det inte passar.. Hmm nu blev jag ju ruskigt sugen på att se "Meet Joe Black" igen..

http://www.youtube.com/watch?v=bYc2B5jT3xU&feature=related

Asså Brad Pitt..Lätt att jag kan slicka hans mage!

Önskar en god natt.








Av TessanPrinsessan - 18 augusti 2008 22:24

Åhhhh tredje arbetspasset avklarat sen jag kom tillbaka efter semestern, det känns bra men det är ju uppförsbacke AB - jag är seg och trött.

Fyndade en utgallrad bok idag för 5kr på biblioteket, förvisso en barn & ungdomsbok som heter "Blodet droppar, blodet droppar!"  som är en typ av samlingsbok av skolbarns historier, ramsor, rim och gåtor.. Jag bara dog av skratt så fort jag öppnade den! Jag har en tendens att asgarva åt sånt som är förbjudet att skratta åt för det är icke pk (pk = politiskt korrekt)

Och när har förbud någonsin fungerat? Om någon säger att man inte får skratta - vad gör man? ;)

Hittade ett roligt test - jag fick hela 30 pkk hahahaha inte oväntat kanske.. Jag är en hemsk människa.


http://www.djurratt.org/information/pk-test.html



Kom på mig själv att tänka på filmen "En hondjävuls liv och lustar" idag.. Jag önskar att jag kunde släppa tyglarna som Rosanne Barrs figur Ruth gör i den filmen, när hon helt enkelt hittar sin "boiling point" och helvetet bryter ut. Säger kanske en hel del om mig till mig själv. Terapi kanske inte vore så dumt ändå.

FAN jag orkar inte plita mer ikväll. GOD NATT!



Av TessanPrinsessan - 16 augusti 2008 23:15

Jorå, nu är det klart å betart, den havande systern har fölat! :D På sin egen födelsedag! Effektivt som tusan ju - två flugor i en smäll så att säga.

En tös till - underbart, mer girlpower till världen. Jag har fått snosa på underverket idag. Jag behöver knappast säga att det hugger till i fortplantningsnerven när man luktar på dessa små, men så vaknar jag till ur ruset när jag tar bort näsan, ler åt hur kroppen funkar och är glad att sinnet kommer till sans sen. Jag är ju klar med den biten, nu lånar jag av andra istället, helt perfekt :D


En häftig upplevelse är det iaf, man får snällt lyssna på kroppen som jobbar, bara gilla läget, man kämpar på ett tag (eller länge om det är på det viset) och helt plötsligt så är det en till människa i rummet. Fatta hur coolt det är, en människa!! Inte är jag då så värst impad av maten eller baket som kommer ut ur ugnen även om det också är en intressant process, men att vi kan göra nya av vår egen sort. Meningen med livet, att föra livet vidare..


"I can make my own people! /Jerry Seinfeld" <-- Ett favoritcitat. Lite hybris över det på ett bra sätt :D


Har ni inte sett Juno än - GÖR DET!


http://www.youtube.com/watch?v=5zer7TGHnSs&NR=1



Av TessanPrinsessan - 14 augusti 2008 23:45

Jodå, jag tänkte skriva ett riktigt smart underhållande inlägg här jag.. Men nu är jag för trött och avig så jag säger som Jonas Gardell..

"shut up and suck" ..


Talib Kweli - I like..


God natt!




Av TessanPrinsessan - 13 augusti 2008 19:46

Minnen från förr dök upp idag..


Dr Snuggles.. Superbra ju! Ska investera i några filmer tror jag bestämt, allt är så skönt i hans värld, allt lever och inget tas förgivet eller döms ut för att det är konstigt med t e x en kamel som bor bland molnen..Undrar hur många som skapar barnprogram/filmer som tar droger, tänker på Teletubbies, Dr Snuggles, Svampbob m f l.

Jag dömmer ingen, jag kan ha helt åt skogen fel men min reaktion när jag ser ovannämnda så kan jag inte låta bli att stilla undra iaf..Är det kreatörer i sann iogt-nto anda som skapat detta så både niger och bugar jag (det gör jag i vilket fall som helst, hur sköna som helst ju :D ) och erkänner mitt feltänk.

Sen proggbarnböcker som Sprätten på toaletten (jag ler från öra till öra - här snackar vi helt geniala barn(?!)böcker)

En bok som börjar så typ så här... "Sprätten satt på toaletten - torkade sin ända, när han spola började han gnola"

Och så både ser man på bilderna i böckerna och man känner i sinnet att nu jävlar smider gubbfan onda planer! Hur bra som helst, hur politiskt som helst också.

Spana in mästerverket : --------> http://www.spratten.nu/


Sen börjar jag som alltid kring skolstart känna en ofantlig lust efter att få köpa pennor, pennfodral, block, luktsudd.. Jag vill ta på mig grövre skor, tjocktröjan, och gå ut i vackert höstväder och se alla färger i naturen, tända en eld och dricka något varmt medan jag sätter tänderna i något lagomt sotigt som grillats över öppen eld.. Och ändå är jag den som först protesterar när människor säger att sommaren är slut i september, jag tror att jag gör det för att jag vet att de som är sommarälskare ska känna mer hopp och inte redan då gå in i "novembermörkrets labyrint"..

Jag älskar alla årstider och försöker njuta dem till fullo när de kommer, jag vill verkligen inte ha sommar jämt, men inte vinter heller.. Apropå Labyrint (Labyrinth) kommer ni ihåg filmen? Underbar och hur spännande som helst, när man är typ 9år. Försökt hitta den till och från för att se den med sönerna och idag =D På lovefilm såklart!! David Bowie gör en bra roll som elak goblinkung..


Nu har jag lite att fixa och trixa med =)


Dagens topp 3


3. Stuvade makaroner till middag - jag och äldsta gillar! A lot!

2. Singstar med/mot barnen, hur roligt som helst och så svårt emellanåt (r n´b skivan är inte att leka med)

1. Kalla eskimåpussar från banen när de kommer in från regnet - lovely!





Av TessanPrinsessan - 13 augusti 2008 11:50

Har inte varit vid havet en enda gång denna sommar :-| :-/ =(

Texten till Penny & Me får mig att längta efter bilfärden till havet, sanden mellan tårna, det kalla vattnet innan man doppat sig helt, solen som bränner fast fräknar på min näsa, vinden som fläktar så håret kommer i ansiktet och det gör inte ett smack att man ser ut som en trasselsudd, doften av hav och vass..

Vill ha egentid med min bästaste bäste vän Jenny, vi skulle lätt packa in oss en bil och sen dra till havet.. Jag snor av Hanson och ändrar texten till "Jenny & Me"


"Cause Jenny and me like to roll the windows down,
Turn the radio up, push the pedal to the ground,
And Jenny and me like to gaze at starry skies,
close our eyes pretend to fly.."


Shit bacon vad det regnar - semestern är verkligen slut, imorgon börjar jag jobba igen. He´ e´ ba´ "bryt ihop och kom igen"..



Ovido - Quiz & Flashcards