Alla inlägg under december 2009

Av TessanPrinsessan - 4 december 2009 10:05

Jul jul strålande jul - för mig ett mycket kärt besvär :D Just love it, och att nu få mysa med glöggmugg då och då, njuta av tända ljus och annat adventsmys gör gott  i mörkret.

Visst några minus är det ute, halt och frostigt men ingen snö att tala om än - ber till vädergudarna att det kommer - vill ha knarret under skorna, göra snögubbar med barnen som sen övergår i snöbollskrig och ljuset som snön ändå reflekterar så det inte bara är svartnatt hele tin!


Mycket har hänt, jag har inte haft tid till mig själv utan jag har fått vara den som boostat och buffat familjen, inte familjen jag kommer ifrån men den familj jag är mamma i. Min äldsta har b l a bytt skola med allt vad det innebär, och orsaken till det är en urusel rektor som inte ser till att ta hand om varken elever eller personal, vill inte ta till sig att beteendeproblem finns i stor utsträckning och i hög grad, och barn far illa, även förövarna i detta fall för man fattar ju att deras sätt att vara är ett eller flera symptom på att de har det tufft. Vi gick på möten med skolan,  vi ville inte  bara hjälpa de utsatta utan jobba med hela klassen och sen funkar inget och att sitta med den maktlösheten gör att man raskt får byta taktik och bara se sitt eget barn och göra det bästa för honom.


Maktmissbruk är bland det värsta jag vet!


Men nu är det fredag, ledig helg.. "Det är dags för fredagsmyyyyyyyyyyyyyyys - om det så är det sista jag gör" <--- Så jävla bra, gött mos att dö med näven i chipspåsen


NU måste  jag få dricka min kaffebalja!


Frostpussar på näsan till den som vill ha!



Ovido - Quiz & Flashcards