Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Det lackar mot jul

Av TessanPrinsessan - 18 december 2008 12:51

Shit bacon vad dagarna rusar - fick första riktiga julkänslan för en vecka sen och sen dess har det regnat som fan här! GRRrrr tycker jag om det, blött, halt och snön har minskat rejält - MINUSGRADER OCH MER SNÖ TACK! Får fan dansa snödansen ikväll när barnen sover!


Barnen ja.. Den äldsta kom hem i måndags (då mammaveckan började) och mådde riktigt dåligt, frågade om han hade sagt till någon av sina lärare att han hade så ont i huvudet och mådde räv (jag har sagt till mina barnatt de alltid kan vända sig till de vuxna på skolan - att det är en del av deras ansvar och jobb att hjälpa eleverna)

eftersom han hade mått dåligt hela dagen, jo han hade sagt till sin manliga mattelärare att han mådde dåligt och hade jätteont i huvudet och får till svar att det inte är ett skäl till att inte prestera något... Nu måste jag dra efter andan igen för jag blir lika arg som i måndags.

Tog tempen på en sliten kille som nästan somnade på soffan direkt han fått av sig ytterkläderna, 39.2 i temp. Gissa om jag morrade och nästan tuggade fradga och bara ville slå magistern på käften.

Men jag lät bli att ringa, och maila de första timmarna för jag hade ju inte varit vettig att ha att göra med (björnmorsa ut i fingerspetsarna = rör mina barn och du dör) utan pratade med barnens pappa, förklarade vad jag fått till mig och vi var inne på samma formulering till berörd lärare så på kvällen mailade jag och ifrågasatte ett och annat, framhöll även min äldstes mindre bra sidor för jag vet att han kan vara svår att ha som elev emellanåt - men han förtjänar ändå att bemötas med respekt och han är faktiskt bara 11år och denna gång hade han inte gjort något dumt alls. Nåja vi fick svar och en ursäkt så saken är ur världen rent praktiskt men känslomässigt blir jag fortfarande störd när jag tänker på det. Vuxna har sånn makt mot barn - och när det blir fel eller missbrukas blir jag galen.


Och varför nämner jag då att läraren är en man? Jo för att jag tror att det spelar roll - tråkigt men.. Jag tycker inte om att generalisera och dra alla över en kam,alla manliga lärare gör inte så här det vet jag, men jag tror att det är mer vanligt bland manliga lärare än kvinnliga. Vore ju intressant med en studie på detta, vi pratar mycket om hur barnen sätts in i könsroller redan från att de kommer till världen, men vi pratar inte lika mycket om vårat ansvar som vuxna att själva jobba med våra värderingar och det vi för över och fostrar våra barn med. Nåja idag mår barnen mycket bättre än igår - lillebror fick också halsont precis som äldsta fick sen på kvällen så det verkar vara ett snabbt förlopp iaf  så imorgon ska de gå på skolavslutningen innan jullovet- bara hålla tummen att de håller sig friska till julafton nu.


Nä dax att lyfta på arslet. Lev och må!


Brandys nya.. Riktigt bra.


http://www.youtube.com/watch?v=jeoVHUQuzR0






 
 
Jenny

Jenny

18 december 2008 15:47

Åh jävlar i min låda så arg jag hade blivit! Och så klokt av dig att lugna ner dig några hekto ett tag, annars hade nog hans dator brunnit när han öppnat mailet... ;) Skönt höra att grabzen mår bättre. Ringer dig i morgon, som jag redan messat om... :D KRRRAAAMMMM

http://manodep.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TessanPrinsessan - 25 november 2013 01:14

"I got a big fat ass, big dicks follow.." Jomenvisst kan ju vara på gott och ont..  *Nudge nudge wink wink say no more know what I mean!?!"     ...

Av TessanPrinsessan - 20 november 2013 13:25

Ledig dag, hade bara en planerad sak som var ett "måste" så nu flyr jag in i en annan värld av alver, demoner och annat smått och gott med mitt kaffe och musik..   ...

Av TessanPrinsessan - 18 november 2013 19:09

Det är mycket just nu.. Så jag försöker hitta sätt att ta mig igenom skiten men.. Det går trögt och jag slösar friskt med energin på sånt jag inte kan göra något åt. Förbannad, så oerhört arg - kanske mest på mig själv för det är bara mig själv j...

Av TessanPrinsessan - 25 april 2013 19:31

Tittar in, dammar av och funderar på om jag ska göra ett sista försök att blåsa liv i bloggen igen eller om jag ska radera den..   Lite upgrade kanske vore på sin plats!?!       ...

Av TessanPrinsessan - 12 april 2011 20:25

Me like this chick.. Kick ass <3  

Ovido - Quiz & Flashcards