Alla inlägg under april 2009

Av TessanPrinsessan - 9 april 2009 13:27

Här har ni en äkta klen överkänslig mes just nu.

Släpade mig till doktorn igår och det visade sig vara mer än behövligt - typ "allt åt helvete - projektet (jag) nedlagt"..

Sökte för min öroninflammation (jag vet när jag har det, har haft det några gånger så jag vet precis hur det känns) och fick även veta att mina lungor inte mådde bra (iofs visste jag väl det med men kanske inte att det var så illa som det faktiskt är) så efter div. pef tester, körtelkläm, inhalation, titt i örat som inte bara var blodigt på trumhinnan utan också typ förkalkat som kan vara ngn form av hörselnedsättning om jag fattade rätt och jag vet att jag fått sämre hörsel sen jag började jobba inom omsogren då vi har de brukare som kan spontant höja sig stämma både länge och väl, syremätning och pulsmätning så åkte jag direkt till apoteket för att hämta ut penicillin som enligt etiketten var för bronkit och inte för örat så jag antar att jag har båda, för örat vet jag ju sen skrev läkaren för lungorna på receptet samt betapred så jag trycker en hel del medicin nu, örat gör inte ont längre vilket är skönt, men halvdöv är jag fortfarande. Är inte heller lika gråtmild som tidigare i veckan då jag har haft stora syndafloden ner för kinderna, inte är man starkast jämt inte..


Nåja - GLAD PÅSK på er alla!

Eller glad pisk ;) Vilket man nu gillar mest!


*KLATCH ÅVÄR ÄND AUT*



Av TessanPrinsessan - 4 april 2009 18:16

Hahaha Ballar av stål är ju humor i min smak!


Bitterfittan är en favo, liksom Soneby city sports och the fuckers sist men inte minst mansfällan XD


Män.. Say no more!






Av TessanPrinsessan - 4 april 2009 17:37

Det känns som om jag svalt rakblad och nubb!

Har haft känningar av halsen till och från någon vecka nu och på torsdagen vaknade jag med smaken av grönsnoret i munnen, det luktade baciller när jag hostade och under eftermiddagen kom frossan - jomenvisst jag är sjuk!

Fler detaljer som att jag hostar så jag nästan (och faktiskt ibland) kräks ska jag skona er ifrån :P

Så jag får snällt vila i helgen istället för att jobba, och det suger! Både för att ekonomin drabbas men främst för att det är så satans tråkigt att en hel helg vara ensam. Soffan har snart ett komplett rövavtryck av min eminenta bakdel, men vad göra - inte läge för ett maraton direkt.. :-/



Ovido - Quiz & Flashcards