Direktlänk till inlägg 13 oktober 2008

Stress och press

Av TessanPrinsessan - 13 oktober 2008 20:12

Tycker att jag har hyfsad balans i livet med allt vad det innebär, trots den sega elaka förkylningen..Men så när jag blir ensam med mina tankar så inser jag att jag bär på en hel del stress.

Stress för att jag är hemma och sjuk, jag ställer till det för dem på jobbet, jag förlorar grymt mkt pengar, jag orkar inte tänka alla tankar fullt ut kring mina föräldrar. Trodde inte att det skulle ta så mkt energi som det gör..

Mammas strokerehab har varit usel både för att hon lever med gubbjäveln som kallas pappa, men också från landstingets håll.Och när gubbjäveln åkte in för hjärtflimmer så fick jag uppdatering från andra syskon så jag rusade inte till telefonen för jag vet att ont krut förgås inte så lätt och således tänkte jag att han har nog många som passar upp på honom och förebrår honom att han inte skulle ha kört själv och så vidare samt att jag insåg att det han hade mest ont av är sin egen ångest. Jag är för klarsynt för att fjäska, krusa och bekräfta honom i hans huvudroll som offer så nu har han slutat ringa mig, han kommer inte hit med mamma och dricker en kopp java..Och so be it, vill han ha det så.. Kan jag inget göra för kräla för hans fötter finns icke på världskartan. Men det tjuvtar min energi. Och jag saknar att få en liten timme då och då med mamma.


Sen finns det några andra fina bitar som gnager i mitt inre hela tiden som jag måste hitta en strategi för att kunna hantera på ett bättre sätt.


Life..Will never be the same...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TessanPrinsessan - 25 november 2013 01:14

"I got a big fat ass, big dicks follow.." Jomenvisst kan ju vara på gott och ont..  *Nudge nudge wink wink say no more know what I mean!?!"     ...

Av TessanPrinsessan - 20 november 2013 13:25

Ledig dag, hade bara en planerad sak som var ett "måste" så nu flyr jag in i en annan värld av alver, demoner och annat smått och gott med mitt kaffe och musik..   ...

Av TessanPrinsessan - 18 november 2013 19:09

Det är mycket just nu.. Så jag försöker hitta sätt att ta mig igenom skiten men.. Det går trögt och jag slösar friskt med energin på sånt jag inte kan göra något åt. Förbannad, så oerhört arg - kanske mest på mig själv för det är bara mig själv j...

Av TessanPrinsessan - 25 april 2013 19:31

Tittar in, dammar av och funderar på om jag ska göra ett sista försök att blåsa liv i bloggen igen eller om jag ska radera den..   Lite upgrade kanske vore på sin plats!?!       ...

Av TessanPrinsessan - 12 april 2011 20:25

Me like this chick.. Kick ass <3  

Ovido - Quiz & Flashcards