Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av TessanPrinsessan - 11 augusti 2008 13:27

Som den kärring mot strömmen jag är så vågar jag vägra "Fäjsbok" .. Har varit skeptisk från början, både med hur de behåller dina uppgifter och bilder sparade på någon server ifall du vill registrera dig igen(WHAT? Som att jag isf inte skulle kunna fixa in bilder och sånt igen).. Och nu har någon rutten männsika som jobbar på Karolinska universitetssjukhuset lagt ut bilder från operationer  i någon sluten grupp på "fäjsbok" för inbördes beundran. Jag blir skogstokig på sånt. Hur fan är man funtad när man jobbar inom vården och sen tar med någon man under den sekretess/etik/moral har ett stort ansvar för (d v s andra människors liv) till en sajt på nätet som inte är seriös för fem öre?? Det är ju ett "BIG NO NO" oavsett var man känner sin sjuka lust att lägga ut sånt. Hade denna människa frågat människorna på bilderna om lov? frågat om det var okej att lägga ut dem till i princip hela världen (för det är ju vad som händer när man lägger ut bilder på nätet, vem som helst kan spara bilderna, sprida dem vidare o s v)

Här bråkas det om FRA lagen och personlig integritet när man fan inte ens kan vara säker på att det jag gör hos min läkare stannar innanför de fyra väggarna.. Jag blir häxan surtant for real.. Arbetsgivaren har informerat facket som den anställde tillhör att den anställde som gjort detta riskerar avsked.. Ursäkta mig? Riskerar? För mig finns det endast en dörr i detta fall.

1. Skadestånd till de som drabbats av kränkningen

2. En hård välriktad spark i arslet på den anställde


Varför jag är så hård i min åsikt? För att har man en anställning inom vården så vet man om att man inte gör så här. Punkt. Inget jävla daltande.


Nu ska denna häxa ta och vika tvätt. MOOOOOOOOORRRRRRRRRRRR!!


http://www.youtube.com/watch?v=SDsxsCAIkuI



Ovido - Quiz & Flashcards